8 Aralık 2010 Çarşamba

Eğitim ve Seminerlerimiz Devam Etmektedir

Mersin Ticaret ve Sanayi Odası Eğitim ve Kalkınma Vakfı (EKAV), Dış Ticaret Perileri Projesinin başarısı ve gelen yoğun talepler doğrultusunda “Dış Ticaret ve Operasyon Uzmanlık Eğitimi” düzenledi. 06-17 Aralık 2010 tarihleri arasında gerçekleşecek olan eğitim talebin fazla olmasından dolayı Ocak, Şubat ve Mart aylarında tekrar düzenlenecektir.

Eğitim, Dış Ticaret Perileri Eğitim Koordinatörü Gökhan Erol tarafından verilmektedir. Program, yalnızca eğitsel bir süreç olmakla kalmayıp, iş hayatından gerçek örneklerle desteklenmektedir. Program boyunca, önceden randevu alınması şartıyla katılımcılara eğitmen tarafından ücretsiz danışmanlık hizmeti de verilecektir.
Eğitim, başta işletmelerin ithalat ve ihracat departmanlarında çalışanları olmak üzere, dış ticaret ve gümrük müşavirlik firmaları çalışanları, serbest muhasebeci ve mali müşavirlik firmaları çalışanları, dış ticaret konusunda uzmanlaşmak isteyenler ve dış ticaret sektöründe kariyer yapmayı hedefleyen öğrencilere yöneliktir.  Eğitime katılanlar;  Dış Ticaret Operasyonu Uzman sertifikasına sahip olacak ve işletmelerin dış ticaret departmanlarında görev alabileceklerdir.

Eğitimde dış ticarete başlangıç ve temel esaslar, dış ticarette teslim şekilleri, ödeme şekilleri ve taşıdıkları riskler, akreditifli ödeme şekli, temel dış ticaret belgeleri, sevk belgelerinin uygulamalı tanıtımı, dolaşım belgeleri ve malın menşei kavramı, rezerv çalışmaları, dış ticaret mevzuatının tanıtılması, kambiyo mevzuatı, ihracat – ithalat iş akışları, ihracatta kdv istisnası ve kdv iade işlemleri (1.1.2008 tarihli uygulama esasları), gümrük mevzuatı ve gümrükleme işlemleri 4458 sayılı gümrük kanunu ve yönetmelik, serbest bölgeler ve ithalat-ihracat işlemleri, ithalat ihracat uygulamaları, dış ticarette teşvikler, devlet yardımları, dâhilde işleme izin belgesi (genel tanıtım) konuları işlenecektir.

Katılımcılar, eğitim sonunda değerlendirme sınavına tabi tutulacaklar. 70 ve üzeri puan alanlar sınavda başarılı kabul edilerek, kendilerine “MTSO EKAV” onaylı sertifika verilecektir.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder