4 Aralık 2011 Pazar

Havayolu şirketleri uçuramadığı yolcuya tazminat ödeyecek...


Havayolu şirketleri, bir uçuşta uçağa yolcu kabul edilmeme durumunun öngörülmesi halinde, öncelikle ilgili yolcu ile mutabık kalınacak ve rezervasyonundan feragat edecek gönüllüler bulmak için duyuru yapacak. Geriye kalan yolcuların uçuşa kabul edilmelerine olanak verecek yeterli sayıda gönüllü çıkmadığı takdirde, hava taşıma işletmesi, yolcuları kendi iradeleri dışında uçağa kabul etmeyebilecek.

İradeleri dışında uçuşa kabul edilmemeleri durumunda yolculara ödenecek tazminat tutarları şu şekilde:
-İç hat uçuşlar için 100 Euro
-Dış hat uçuşlarında, 1500 kilometre veya daha kısa tüm uçuşlar için 250 Euro
-Dış hat uçuşlarında, 1500 ile 3 bin 500 kilometre arası uçuşlar için 400 Euro
-Dış hat uçuşlarında, 3 bin 500 kilometreden daha uzun uçuşlar için 600 Euro

1 Ocak 2012'de yürülüğe girecek olan Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü tarafından hazırlanan ve Resmi Gazete’de yayımlanan ‘Havayolu ile Seyahat Eden Yolcuların Haklarına Dair Yönetmelik’e göre, ilgili madde uyarınca rezervasyonu yapılan uçuşun planlanan varış zamanını, 1500 kilometre veya daha kısa uçuşlar için iki saat, 1500 ile 3 bin 500 kilometre arası uçuşlar için üç saat, 3 bin 500 kilometreden daha uzun uçuşlar için dört saati aşmayan alternatif bir uçuş ile son varış yerlerine güzergah değişikliği teklif edilmesi halinde, uçuşu icra eden hava taşıma işletmesi, birinci fıkrada öngörülen tazminatı yüzde 50 oranında düşürebilecek.

İşletmenin bir yolcuyu biletin satın alındığı hizmet sınıfından daha alt bir hizmet sınıfına yerleştirmesi durumunda, bilet ücretleri arasındaki fark iade edilecek. Buna ilave olarak, bilet ücretinin yüzde 75’i yedi gün içerisinde yolcuya ödenecek.

Bekleme süresine uygun olarak, yolcuya sıcak ve soğuk içecekler ile günün zamanına göre kahvaltı veya yemek bedelsiz olarak sağlanacak.

Bir veya daha fazla gece konaklamanın gerekli hale geldiği durumlarda otelde veya uygun bir konaklama tesisinde konaklama hizmeti yolcuya bedelsiz olarak sunulacak. Yolcular, planlanan hareket zamanından öngörülen süre içinde haberdar edilmedikleri takdirde, ilgili madde hükümlerince tazminat alma hakkına sahip olacak.

Uçuşu icra eden hava taşıma işletmesi, tüm tedbirleri almasına rağmen olağanüstü hallerin iptale neden olduğunu kanıtlayabildiği takdirde tazminat yükümlülüğünden kurtulacak.

Haberin Tamamı: www.hurriyet.com.tr

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder