16 Kasım 2011 Çarşamba

Apple'ın ilk ortağı 40 milyardan dolardan nasıl oldu?


Bugün dünyanın en değerli şirketlerinden Apple'ın kurucu ortaklarından Ronald Wayne, şirketein yüzde 10'luk hissesini 1976 yılında 800 dolara satmıştı. Wayne eğer hisselerini hala tutuyor olsaydı, bugünkü değeriyle yaklaşık 40 milyar dolarlık bir servetin sahibiydi.

Apple'ın kuruluşunda Steve Jobs ve Steve Wozniak ile birlikte yola çıkan Wayne, 1976'da kurulan Apple şirketinin hisselerini aynı yıl sattı. O yıllar kendisine hatırlatıldığında, "Evet hisseler hala duruyor olsaydı çok zengin bir insandım, ancak sağlığını kaybetmiş, kalp krizi geçirip mezarında yatan bir zengin olmak istemezdim" diyor.

Hisseleri satma nedenini ise şu şekilde açıklıyor: "Jobs o dönemde bilgisayar üretebilmek için 12 bin dolarlık malzemeye ihtiyaç duyuyordu ve bu parayı borç alarak toparlamıştı. Ben de elimdeki yüzde 10'luk hisseyle yaklaşık 1200 dolar borçlanmıştım. Bu parayı kazanabileceğim bir yer yoktu ve hayatımda yeterince stres vardı. Bense daima sakin bir hayatı tercih ettim."

Şu anda 77 yaşında olan Wayne, Amerika'nın Nevada eyaletinde sakin bir hayat sürüyor. İnsanların "Ya şimdi o kadar paran olsaydı?" diye sorduğunda, hayatın çok kısa olduğunu, sağlık ve ailenin hiçbir zaman riske edilmemesi gerektiğini anlatıyor.


İlgili site: http://www.ronwayne.net/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder